اشتراک گذاری

تعمیر اسپیکر لپ تاپ دل

ممکن است تا به حال برایتان پیش آمده باشد که بخواهید با لپ تاپ خود یک موزیک گوش کنید یا از دیدن یک فیلم لذت ببرید؛ اما ناگهان متوجه شوید که از بلندگوی لپ تاپ دل شما هیچ صدایی خارج نمی شود. ایراد در اسپیکر لپ تاپ می تواند موجب مختل شدن فعالیت روزمره کاربران شده و آنها را به صرافت تعمیر اسپیکر لپ تاپ دل بیاندازد. اما پیش از انجام هر اقدامی در جهت تعمیر بلندگوی لپ تاپ دل، بهتر است در این زمینه کمی اطلاعات کسب کنید. 

خرابی بلندگوی لپ تاپ می تواند به دلایل مختلفی رخ دهد و دانش تکنسین در این مرحله نقش بسیار مهمی دارد. تیم تعمیرات لپ تاپ نمایندگی دل در مرکز سخت افزار ایران به شما کمک می کنند که هرچه زودتر، مجددا از اسپیکر لپ تاپ خود استفاده کنید. در این مقاله اطلاعات بیشتری پیرامون تعمیر اسپیکر لپ تاپ dell را برای شما جمع آوری کرده ایم. 

تعمیر اسپیکر لپ تاپ دل

نحوه تعمیر اسپیکر لپ تاپ دل

شیوه تعمیر اسپیکر لپ تاپ دل به این صورت است که ابتدا باید دستگاه جهت عیب یابی در اختیار تکنسین های تعمیرات قرار گیرد. در هنگام عیب یابی تکنسین به دقت لپ تاپ را بررسی می کند تا متوجه شود که ایراد اسپیکر چه منشایی دارد. 

در بررسی هایی که جهت تعمیر اسپیکر لپ تاپ dell انجام می شود، گوش دادن به صداهای خارج شده از اسپیکر لپ تاپ نقش به شدت مهمی دارد. 

این مساله از آن جهت اهمیت دارد که خود به نوعی مشخص کننده نوع آسیب وارد شده به بلندگو و راهکار تعمیر بلندگوی لپ تاپ دل است. به عنوان مثال این که یکی از بلندگوها کار نکند و دیگری به خوبی کار کند با این که کلا هیچ صدایی از اسپیکر لپ تاپ خارج نشود تفاوت دارد و طبیعتا نحوه انجام تعمیرات نیز متفاوت خواهد بود.

هزینه تعمیر بلندگوی لپ تاپ dell

تعمیر اسپیکر لپ تاپ دل هزینه بالایی نداشته و جزو خدمات گران قیمت دسته بندی نمی شود. البته باید توجه داشته باشید که هزینه تعمیر بلندگوی لپ تاپ دل ارتباط مستقیمی با میزان آسیب وارد شده، منشا خرابی و همچنین راهکار تعمیراتی مورد نظر دارد. به طوری که در صورتی که منشا اختلال نرم افزاری باشد هزینه انجام تعمیرات با شرایطی که سخت افزار اسپیکر مشکل پیدا کرده باشد متفاوت خواهد بود. 

از طرفی اگر تکنسین تشخیص دهد که برای رفع مشکل نیاز به تعویض اسپیکر است طبیعتا عوامل دیگری نظیر نوع اسپیکر مورد استفاده نیز در هزینه خدمات تاثیرگذار خواهد بود. 

به عنوان مثال بلندگوهای تقلبی موجود در بازار ممکن است از لحاظ قیمتی هزینه پایین تری داشته باشند اما باید آگاه باشید که این قطعات کیفیت بالایی نداشته و پس از مدت زمان کوتاهی خراب شده و شما را مجبور می کنند که مجددا بابت تعمیر اسپیکر لپ تاپ خود هزینه کنید. بنابراین بهتر است از همان ابتدا و در هنگام تعویض اسپیکر لپ تاپ دل با جایگزین کردن اسپیکر آسیب دیده با بلندگوی اورجینال، عملکرد با کیفیت آن و همچنین عمر مفید بالای این قطعه را تضمین کنید.

تعویض اسپیکر لپ تاپ دل

اگرچه در مرکز تعمیر لپ تاپ dell، اولویت تکنسین ها همواره بر تعمیر اسپیکر لپ تاپ دل است، اما گاهی اوقات ممکن است شرایطی رخ دهد که ترمیم این قطعه امکان پذیر نباشد. گاهی اوقات شدت آسیب های وارده به اسپیکر بسیار زیاد است و ترمیم آن معقولانه نیست. در چنین مواردی همکاران فنی ما در این مرکز پیشنهاد تعویض اسپیکر لپ تاپ دل را مطرح می کنند. 

تعویض بلندگوی لپ تاپ دل موجب می شود که مشکل برطرف شده و اسپیکر نیز مانند یک قطعه نو شروع به کار کند. برای تعویض اسپیکر لپ تاپ دل باید پشت لپ تاپ باز شده و پس از دسترسی به بلندگوها اتصالات مربوط به آن ها باز شود. 

توجه داشته باشید که اسپیکر درون بدنه لپ تاپ قرار گرفته و به علت نزدیکی محل قرار گیری آن با اتصالات دیگر قطعات، تعمیر و تعویض اسپیکر لپ تاپ دل حساسیت بالایی داشته و هر اقدام اشتباهی در این روند می تواند منجر به وارد شدن آسیب بیشتر به دیگر قطعات، از کار افتادن آن ها و اعمال هزینه های بیشتر بر کاربر باشد. لذا پیشنهاد می شود در صورتی که تجربه و دانش کافی جهت تعویض اسپیکر لپ تاپ دل را ندارید حتما از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

نکات مهم در هنگام تعمیر بلندگوی لپ تاپ دل

همان طور که در پاراگراف قبل گفته شد نحوه خروج صدا و کیفیت آن در هنگام عیب یابی اهمیت فراوانی دارد. در همین راستا در این بخش به ایراداتی که عموما در اسپیکرها پیش می آیند پرداخته و راهکار رفع مشکل را بیان می کنیم. توجه داشته باشید که تمامی اطلاعاتی که در این قسمت داده می شود بر اساس احتمال بوده و جهت اطمینان صد در صدی از منشا مشکل و راهکار تعمیراتی، لازم است که دستگاه توسط متخصصین این امر بررسی شود.

صدای گنگ و غیرطبیعی اسپیکر لپ تاپ دل

شنیده شدن صداهای غیرطبیعی و نامفهوم از اسپیکر لپ تاپ دل می تواند به دلیل دو نوع اختلال باشد. اولین حدسی که در صورت شنیدن صداهای غیرطبیعی از بلندگو زده می شود اختلال نرم افزاری در لپ تاپ است. برای رفع مشکل و تعمیر بلندگوی لپ تاپ دل باید نرم افزاری که کار راه اندازی کارت صدا را بر عهده دارد مجددا نصب شود. 

در مرحله بعدی اگر مشکل حل نشد باید به سراغ سیستم عامل رفته و اقدام به حذف سیستم عامل قبلی و نصب مجدد آن کرد. مورد بعدی که می تواند منجر به شنیده شدن صداهای غیرطبیعی و گنگ از اسپیکر شود خراب بودن کارت صدا است و برای تعمیر اسپیکر لپ تاپ دل باید اشکال موجود در کارت صدا را برطرف کرد. 

کارت صدای به کار رفته در بیشتر لپ تاپ های از نوع آنبرد بوده و برای رفع اشکال آن دو راه پیش روی شماست، نصب یک کارت صدای مجزا بر روی شکاف آزاد Mini PCI یا استفاده از یک کارت صدای خارجی.

شنیده شدن صداهای خش دار از بلندگوهای لپ تاپ دل

یکی دیگر از معمول مشکلاتی که ممکن است در هنگام کار با لپ تاپ برای اسپیکر به وجود بیاید این است که از بلندگوی لپ تاپ صدای ترق ترق و خش دار شنیده شود. در صورتی که با چنین مشکلی مواجه شوید اولین راه حل برای رفع این ایراد همان راهکارهای گفته شده در پاراگراف قبل است. 

اما در صورتی که پس از انجام آن راهکارها همچنان با این مساله دست و پنجه نرم می کردید باید صدای لپ تاپ را با یک هدفون استریو چک کنید. این که صدای شنیده شده از یکی از دو گوشی طبیعی باشد نشان دهنده این است که برد صوتی سالم بوده و ایراد در یکی از بلندگوها است. برای حل مساله کافی است نسبت به تعمیر اسپیکر لپ تاپ دل اقدام کنید.

کار کردن یکی از بلندگوها

در صورتی که تنها یکی از بلندگوهای لپ تاپ کار می کند و از دیگری صدایی خارج نمی شود اولین احتمال این است که تنظیمات صدای لپ تاپ بهم ریخته باشد. برای رفع مشکل و تعمیر بلندگوی لپ تاپ دل باید به بخش تنظیمات رفته و زبانه توازن و همچنین صدای هر دو بلندگو را چک کنید. 

در چنین مواردی احتمالا زبانه توازن به سمت یکی از بلندگوها متمایل شده و همین عامل سبب قطع شدن صدای بلندگوی دیگر شده است. اگر تنظیمات صدا برای خروج صدا از هر دو بلندگو انجام شد و باز هم صدایی از بلندگوی دیگر شنیده نمی شد باید تست با هدفون استریو که در پاراگراف قبل گفته شد را انجام دهید. اگر صدا از هر دو بلندگو شنیده شد احتمالا یکی از بلندگوها خراب است و باید نسبت به تعمیر اسپیکر لپ تاپ دل خود اقدام نمایید.

این مقاله را از دست ندهید : تعویض لولای لپ تاپ دل

علل خراب شدن اسپیکر لپ تاپ

عوامل متفاوتی منجر به بروز اختلال در عملکرد اسپیکر لپ تاپ دل می شوند که از آن جمله می توان به آب خوردگی، کثیف شدن منافذ اسپیکر، وارد شدن ضربه به قطعات، اختلالات نرم افزاری مانند ویروسی شدن لپ تاپ دل و در نهایت معیوب بودن کارت صدای لپ تاپ اشاره کرد. 

همان  طور که احتمالا متوجه شدید به جز عوامل نرم افزاری، در بقیه عوامل عموما کاربر دخیل بوده و به صورت مستقیم یا غیر مستقیم موجب بروز آسیب در این قطعه شده است. از همین رو در پیش گیری از خرابی و تعمیر اسپیکر لپ تاپ dell، نگه داری صحیح و استفاده اصولی از آن اهمیت فراوانی دارد.

5/5 (3 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *