اشتراک گذاری

عیب یابی و تعمیر شارژر لپ تاپ دل

لپ تاپ‌ها هم مانند هر دستگاه الکترونیکی دیگری انرژی خودشان را از برق تأمین می‌کنند. این کار به واسطه‌ی یک آداپتور شارژر انجام می‌شود که معمولاً ظاهری آجری شکل داشته، از یک طرف به پریز برق و از طرفی توسط یک کابل به لپ تاپ شما متصل می‌شود. اما اگر شارژر لپ تاپ شما خراب شود، تا برطرف نکردن مشکل قادر نخواهید بود لپ تاپتان را شارژ کنید و در نتیجه پس از اتمام شارژ باتری، آن دیگر روشن نخواهد شد. ما در این مقاله از نمایندگی دل به صورت تخصصی قصد داریم به بررسی ایرادهای شارژر لپ تاپ دل ، عیب یابی و تعمیر آن بپردازیم.

عیب یابی و تعمیر شارژر لپ تاپ دل

عیب یابی شارژر لپ تاپ دل

پیش از آنکه بخواهیم وارد مقوله تعمیر شویم، باید به عیب یابی شارژر لپ تاپ دل بپردازیم. برای بررسی این که آیا شارژر خراب است یا خیر، یک اهم متر نیاز خواهید داشت. کافیست درجه‌ی تنظیم آن را روی ولتاژ قرار داده و پراپ‌های مثبت و منفی آن را به اهم متر وصل کنید. 

سپس شارژر را به پریز برق وصل کنید. در اینجا باید پراپ منفی (که معمولاً مشکی است) را به خروجی منفی شارژر و پراپ مثبت (که معمولاً قرمز است) را به خروجی مثبت شارژر وصل کنید. 

مغزی داخل سوکت شارژر خروجی مثبت آن است و لایه‌ای که دور آن قرار دارد، خروجی منفی آن را تشکیل می‌دهد. در این حالت، اهم متر باید ولتاژی در بازه 19v را نشان دهد. 

اگر این عدد به نمایش درآید، شارژر شما سالم است و احتمالاً مشکل از لپ تاپ شما است. ولی اگر این عدد یا اعشار مرتبط با آن به نمایش درنیامد، این یعنی شارژر خراب است.

دلایل خرابی شارژر لپ تاپ دل

دلایل مختلفی می‌تواند باعث خرابی شارژر لپ تاپ دل شود. نوسانات برق، استفاده‌ی ناصحیح از شارژر، ورود نامناسب سوکت شارژر در لپ تاپ، آب خوردگی و حتی ضربه خوردگی از عواملی هستند که به خرابی شارژر لپ تاپ شما می‌انجامند. البته گاهی مشکل می‌تواند از کابل پاور شارژر شما باشد. برای این کار، می‌توانید از یک کابل شارژر دیگر استفاده کنید و مشکل را بررسی کنید.

 

پیشگیری از خرابی شارژر لپ تاپ دل

خرابی شارژر لپ تاپ، روند شارژ شدن باتری را مختل می کند و این مسئله می تواند باعث بروز مشکلاتی در تصویر لپ تاپ و دیگر عملکردهای این دستگاه شود. همیشه پیشگیری بهتر از درمان است. برای آنکه هیچگاه با مشکل خرابی شارژر لپ تاپ دل مواجه نشوید، باید نکاتی را همیشه به خاطر داشته باشید. 

همواره از آداپتور مخصوص لپ تاپ خود برای شارژ استفاده کنید. در محیط‌های مرطوب از شارژر استفاده نکنید و مطمئن باشید که آب روی آن نمی‌ریزد. آن را در یک جای امن نگه دارید و از افتادن یا ضربه خوردن به آن جلوگیری کنید.

توصیه می‌کنیم در صورت هرگونه بروز مشکل در شارژر خود، فوراً آن را تعمیر یا تعویض کنید، زیرا ولتاژ دهی نامناسب به لپ تاپ، می‌تواند به قطعات سخت فزاری داخلی آن مانند برد لپ تاپ آسیب بزند و در نتیجه، هزینه‌های بیشتری از خرید یا تعمیر ساده یک شارژر را روی دست شما بگذارد. برای تهیه یک آداپتور شارژ جدید نیز حتماً ولتاژ دستگاه خود را یادداشت کنید و متناسب با اطلاعات آن اقدام به خرید کنید.

3.3/5 (3 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *