اشتراک گذاری

رفع مشکل بوت نشدن لپ تاپ دل

مشکل بوت نشدن لپ تاپ دل می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که رفع برخی از آن ها توسط کاربر امکان پذیر بوده و نیازی به تعمیر لپ تاپ دل در مراکز تخصصی نیست. بوت شدن در دنیای کامپیوتر به معنی راه اندازی کامپیوتر است، و مشکل بوت نشدن لپ تاپ دل به این معنی است که راه اندازی سیستم با مشکل مواجه شده و ایرادی در سیستم وجود دارد. 

زمانی می گوییم سیستم با مشکل Boot نشدن لپ تاپ دل مواجه است که در حین فرآیند روشن شدن سیستم، ویندوز شروع به کار نکرده یا ایرادهای دیگری در آن به وجود می آید. گاهی رفع مشکل بوت نشدن لپ تاپ dell توسط خود کار امکان پذیر است اما گاهی نیز لازم است که ویندوز را مجددا بر روی سیستم نصب کنید. 

اما در صورتی که با این مشکل مواجه شدید جای نگرانی نیست زیرا تکنسین های حاضر در نمایندگی دل مرکز سخت افزار ایران آماده خدمت رسانی به کاربران محترم در زمینه رفع مشکل بوت نشدن لپ تاپ و دیگر موارد سخت افزاری و نرم افزاری هستند و تنها با یک تماس با این مرکز کاربران می توانند از دانش به روز این افراد در زمینه تعمیرات لپ تاپ بهره مند شوند.

مشکل بوت نشدن لپ تاپ دل

اینو بخون حتما به کارت میاد 👈 خاموش نشدن لپ تاپ

علل اصلی مشکل بوت نشدن لپ تاپ دل

موارد متفاوتی اعم از نرم افزاری و سخت افزاری می توانند موجب بروز مشکل بوت نشدن لپ تاپ دل شوند. در صورتی که در چند روز اخیر کابل های لپ تاپ را دستکاری کرده اید، سخت افزار با نرم افزار جدیدی نصب کرده اید یا لپ تاپ شما ویروسی شده است احتمالا علت Boot نشدن لپ تاپ دل نیز به این تغییرات مربوط بوده و باید با بررسی آن ها منشا اصلی این ایراد را پیدا کرد. 

نشانه اصلی که خبر از بوت نشدن لپ تاپ می دهد همان بالا نیامدن ویندوز است که به مدل های متفاوتی بروز پیدا می کند، این مدل ها عبارتند از روشن نشدن کامل کامپیوتر، روشن شدن لپ تاپ و مشاهده صفحه آبی رنگ، روشن شدن و قطع فرآیند پیش از اجرای ویندوز. در ادامه با روش های مختلفی که می توانند موجب رفع مشکل بوت نشدن لپ تاپ dell در هر یک از مدل های آن می شوند را بررسی می کنیم.

رفع ایراد روشن نشدن لپ تاپ

همان طور که گفته شد یکی از انواع اختلالاتی که در صورت وجود مشکل بوت نشدن لپ تاپ دل ممکن است در سیستم به وجود بیاید این است که لپ تاپ روشن نشود. این مساله عمدتا به دلیل اختلالات سخت افزاری در سیستم رخ می دهد. 

بنابراین در صورتی که با چنین شرایطی مواجه شدید برای رفع مشکل بوت نشدن لپ تاپ Dell کافی است ابتدا سیستم برق دستگاه شامل کابل برق، پاور و دیگر قسمت ها را بررسی کرده و پس از پیدا کردن منشا این مسئله به رفع آن بپردازید. 

این امر تا حدودی تخصصی بوده و توصیه می شود که در صورتی که در تعمیر لپ تاپ دانش و تجربه کافی ندارید از انجام آن در منزل بپرهیزید و از یک متخصص برای این امر کمک بگیرید. در فیلم آموزش نحوه عیب یابی سخت افزاری لپ تاپ های DELL نیز می توانید به جزئیات بیشتری در این مورد دست پیدا کنید.

مشکل ریستارت شدن لپ تاپ دل

یکی دیگر از نشانه های مشکل بوت نشدن لپ تاپ دل این است که سیستم در حین انجام مراحل بالا آمدن ویندوز از کار می افتد. اولین راه حل برای رفع این مساله نصب یک ویندوز جدید بر روی سیستم است. 

پس از نصب ویندوز به کمک دی وی دی باید عملکرد سیستم را بررسی کنید و از صحت آن اطمینان حاصل کنید. اما در صورتی که پس از نصب ویندوز مشکل کماکان برقرار بود برای رفع مشکل بوت نشدن لپ تاپ Dell باید به سراغ سخت افزارها رفته و منشا ایراد را در آن ها جست و جو کنید.

نمایش صفحه آبی

گاهی ممکن است کاربر در هنگام روشن کردن لپ تاپ با صفحه آبی رنگ مواجه شود. این صفحه عموما به دلیل نفوذ بدافزارها به درون سیستم رخ می دهد. برای اطمینان از این مساله بهتر است حالت safe mode لپ تاپ را فعال کرده و به این طریق دستگاه را راه اندازی نمایید. 

در صورتی که مشکل بوت نشدن لپ تاپ دل در حالت safe mode از بین رفت به احتمال بسیار زیاد مساله boot نشدن لپ تاپ دل به نرم افزارها یا درایورهایی برمی گردد که در چند روز اخیر بر روی سیستم نصب شده اند. برای رفع مشکل بوت نشدن لپ تاپ dell در این حالت دو روش وجود دارد:

  1. نصب یک آنتی ویروس قوی و با کیفیت بر روی سیستم ( برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید به مقاله ویروسی شدن لپ تاپ دل مراجعه فرمایید.)
  2. نصب یک ویندوز جدید

رفع مشکل خطای عدم وجود boot

گاهی اوقات ممکن است مشکل بوت نشدن لپ تاپ دل به شکل خطای عدم وجود بوت نمایان شود. این بدان معنی است که پس از روشن شدن لپ تاپ خطای disk error یا no bootable device نمایش داده می شود که به معنی عدم وجود هارد برای بوت شدن لپ تاپ است. برای رفع این مساله باید به سراغ تنظیمات بایوس لپ تاپ دل رفته و روند بوت شدن را روی هارد تنظیم کنید (بروزرسانی بایوس لپ تاپ دل). 

در صورتی که در این مرحله در تنظیمات بایوس هارد برای شما به نمایش در نیامد احتمالا هارد لپ تاپ آسیب دیده و همین مساله موجب بروز مشکل boot نشدن لپ تاپ دل شده است. برای تعمیر هارد می توانید با کمک دی وی دی ویندوز و از گزینه startup repair به تعمیر هارد بپردازید. اگر از این طریق نیز مشکل هارد برطرف نشد احتمالا هارد آسیب جدی دیده و برای رفع مشکل بوت نشدن لپ تاپ dell و تعمیر هارد باید به مراکز تخصصی مراجعه فرمایید.

باتری لپ تاپ دل را جدا کنید

شاید یکی از راه های رفع مشکل بوت نشدن لپ تاپ دل، خارج کردن باتری آن است. باتری را خارج کنید، اما لپ تاپ دل را به برق متصل نگه دارید.  اگر به طور معمول روشن شود، احتمالاً باتری آن مشکل دارد.

Rate this post

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *