اشتراک گذاری

چرا آل این وان دل روشن نمی شود؟

روشن نشدن آل این وان دل و دیگر برندها هم دلایل نرم افزاری دارد و هم گاهی ناشی از مشکلات و خرابی های سخت افزاری است. نکته ویژه در مورد کامپیوترهای چندکاره این است که تجمیع قطعاتی مثل cpu، مادربرد، کارت گرافیک و … در یک مانیتور، احتمال افزایش حرارت و خرابی این قطعات را افزایش داده است. در نتیجه می توان گفت که احتمال خاموش شدن و روشن نشدن AIO به ویژه در مدل های قدیمی تر، نسبتا بالاست. با این حال معمولا می توان مشکل را با اقدامات نرم افزاری و یا تعمیر و تعویض قطعات آسیب دیده از این بین برد. در ادامه دلایل روشن نشدن آل این وان دل را بررسی کرده و راهکارهای حل این مشکل را نیز معرفی می کنیم. شما می توانید برای دریافت خدمات تخصصی تر در این زمینه با نمایندگی دل در مرکز سخت افزار ایران تماس بگیرید و از کارشناسان تعمیر آل این وان، مشاوره رایگان دریافت کنید.

چرا آل این وان دل روشن نمی شود؟

دلایل روشن نشدن آل این وان دل

وقتی آل این وان دل یا هر برند دیگری روشن نمی شود، باید عوامل مختلفی را بررسی کرد. در وهله اول مطمئن شوید که برق وصل است و پریز ایرادی ندارد. پس از آن باید اتصالات و کابل ها را بررسی کرده و اطمینان پیدا کنید که هیچ گونه پارگی، پیچ خوردگی یا آسیب دیدگی دیگری در آنها وجود ندارد. مسئله دیگری که مانع از روشن شدن آل این وان دل و برندهای دیگر می شود، خرابی هارد دیسک است. اگر هارد یا SSD آسیب دیده باشد، ممکن است دستگاه روشن نشده و یا سیستم لود نشود. از کار افتادن پاور هم یکی از دلایل مهم و قابل توجه روشن نشدن آل این وان dell است که نباید از آن غافل شد. خرابی کارت گرافیک هم گاهی باعث می شود که سیستم هیچ تصویری نداشته باشد و کاربران به اشتباه تصور کنند که دستگاه روشن نشده است. در نهایت ممکن است سیستم به دلایلی همچون ویروسی شدن یا بهم ریختن تنظیمات و قدیمی بودن سیستم عامل روشن نشود.

راهکارهای رفع مشکل روشن نشدن کامپیوتر چند کاره دل

تعمیر و تعویض کابل ها

وقتی آل این وان dell شما روشن نمی شود، ممکن است کابل های برق آن آسیب دیده و یا به هر دلیل دیگری درست کار نکنند. بنابراین حتما کابل ها را چک کرده و در صورت وجود هرگونه آسیب دیدگی، آنها را تعویض کنید. اگر ظاهر کابل برق سالم است، دستگاه را با استفاده از یک کابل دیگر به برق وصل کنید. اگر در این شرایط آل این وان روشن شد، یعنی باید سیم برق قبلی را عوض کنید.

تعمیر هارد آل این وان دل

گاهی باید برای رفع مشکل روشن نشدن آل این وان دل، هارد این دستگاه را تعمیر کنید. برای تست هارد و اطمینان از سالم بودن این قطعه، ارتباط هارد دیسک و برق پاور را بررسی کنید. این کار مشخص می کند که ایراد از مادربرد است یا بایوس و بخش های دیگر مشکل دارند. چنانچه مشکل از هارد باشد، اولین راهکار، تعویض ویندوز و نصب مجدد آن است. البته گاهی آسیب دیدگی هارد شدید تر است که در این صورت، باید این قطعه به شکل تخصصی تعمیر شده و یا حتی تعویض گردد. از آنجا که هارد تمام اطلاعات سیستم را ذخیره می کند، توصیه می کنیم برای تعمیر هارد آل این وان یا تعویض آن حتما از کارشناسان مجرب تعمیرات آل این وان دل کمک بگیرید.

تعمیر پاور کامپیوتر چندکاره دل

یکی دیگر از دلایل روشن نشدن آل این وان دل و دیگر برندها، از کار افتادن منبع تغذیه یا پاور است. برای چک کردن این بخش، می توانید به دو روش عمل کنید؛ اول یک منبع تغذیه جدید در دستگاه گذاشته و آن را امتحان کنید. اگر سیستم روشن شد، به این معنی است که منبع تغذیه سیستم شما از کار افتاده و نیاز به تعمیر پاور کامپیوتر چندکاره دل یا تعویض آن است. در روش دوم، باید منبع تغذیه AIO مورد نظرتان را در یک کامپیوتر دیگر امتحان کنید؛ اگر این قطعه سالم باشد، سیستم دوم روشن می شود.

تعمیر یا تعویض کارت گرافیک آل این وان dell

راهکار دیگر برای حل مشکل روشن نشدن آل این وان دل، تعمیر کارت گرافیک یا تعویض این قطعه است. همانطور که مطلع هستید، کارت گرافیک مسئول پردازش تمامی اطلاعات تصویری ورودی به دستگاه است و بروز کوچک ترین ایراد در این قطعه، باعث ایجاد ایرادهای جدی در عملکرد سیستم می شود. شنیده شدن صدای یک بوق بلند و در ادامه دو یا سه بوق کوتاه از AIO دل ، به این معنا است که کارت گرافیک دستگاه معیوب شده و نیاز به تعمیر یا تعویض دارد.

3.3/5 (26 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *